مجموعه نرم افزاری پیام گستر در سال 1389، به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه تجارت الکترونیک اول، با همکاری مهندسین و متخصصین حوزه فناوری سیستم های مشتری مداری، فعالیت خود را با هدف ارائه به روز ترین راهکارهای مدیریتی در امر فروش و بازاریابی آغاز کرد.
اولین محصول این مجموعه یعنی نرم افزار CRM پیام گستر با شعار فناوری در مدار مشتری پدید آمد تا به عنوان رهبر بازار CRM ایران، به یکپارچه سازی روابط درون و برون سازمانی بپردازد. پیام گستر به عنوان مطمئن ترین شریک تجاری شرکت ها و مدیران سعی دارد تا در ایجاد پیوند موثر بین کسب و کارها و مشتریان بکوشد و آنها را به سمت و سوی انتخاب استراتژی های موفق در جذب مشتری جدید، افزایش فروش، حفظ مشتریان و افزایش وفاداری مشتری سوق دهد.