امروزه با توجه به اهمیت بالای بازاریابی و نقش مهم آن در دستیابی سازمان ها به سود بالاتر، روش های بسیار گوناگونی برای انجام این کار به وجود آمده اند. یکی از شیوه های بازاریابی، offline marketing یا بازاریابی آفلاین می باشد. در این نوع بازاریابی، از کانال های رسانه ای آفلاین برای شناساندن محصول یا برند به مشتریان استفاده می شود.
Offline marketing به چه شیوه هایی انجام می شود؟
انتخاب شیوه مناسب بازاریابی، علاوه بر اینکه از هدر رفتن منابع مالی شرکت جلوگیری می کند، به عنوان یک سرمایه گذاری به حساب می آید که منجر به سودآوری و افزایش دارایی های سازمان خواهد شد. بازاریابی آفلاین را به شیوه های مختلفی می توان انجام داد. در این بخش به برخی از رایج ترین استراتژی ها در این زمینه اشاره می کنیم.
- بازاریابی تلفنی
- چاپ بنر، بیلبورد و …
- چاپ و پخش برگه های تبلیغاتی
- درج آگهی در روزنامه ها و مجلات گوناگون
- ساخت تیزرها و آگهی های تلویزیونی
- تبلیغات در رادیو
- اسپانسر شدن برای پادکست های پرطرفدار
- اسپانسر شدن برای تیم های ورزشی
ارائه خدمات مشاوره بازاریابی آفلاین
با توجه با گسترش استفاده از اینترنت، بسیاری از مدیران تنها به بازاریابی اینترنتی برای محصولات و خدمات خود اقدام نموده و از اهمیت offline marketing غافل شده اند. این موضوع، زمینه را برای مدیرانی با هوش مالی بالا فراهم نموده است. این مدیران می توانند با استفاده از این فرصت، در رقابت با سایر سازمان ها پیروز شوند. بدین منظور، این افراد نیاز به دریافت مشاوره درباره نحوه انجام بازاریابی آفلاین دارند تا با تخصیص بودجه و منابع کافی به این موضوع، فروش خود را چندین برابر نمایند. تیم تخصصی مشاورمون این امکان را در اختیار شما قرار داده است تا با استفاده از مشاورانی خبره و آگاه، بتوانید بهترین نتایج را در این زمینه کسب نمایید.